DSİ Haberler


Boğaz’ın 135 Metre Altından Geçmek…

27.06.2012
Milliyet Gazetesi yazarı Fikret BİLA, DSİ 14. Bölge Müdürü Yalçın Çomoğlu ve beraberindeki heyet Boğaz’ın 135 metre altındaki tünelden, su basılmadan önce geçen son ekip oldu…

Dünyada iki kıtayı birbirine bağlayan ilk ve tek “uzun su altı tüneli” ni kullanarak Asya'dan Avrupa'ya geçiş Melen Projesiyle sağlandı…

Melen Sistemi bünyesindeki boğazın 135 m altında, 5551 m uzunluğunda 4 m çapında tünel, 2010 yılında tamamlanarak dünyada ilk kez iki kıta su tüneli ile birleştirildi.

Melen Sistemi; 1990’lardan başlayarak yoğun göç alan İstanbul’da suyun arz ve talep dengesinde meydana gelen su eksikliğini gidermeye yönelik geliştirilen bir proje olup, evsel tüketimin yanı sıra büyüyen sanayinin su ihtiyacının artmasına ve yaşanan dönemsel kuraklıklarla ortaya çıkan su krizine Büyük Melen Çayı’ndan faydalanarak bu proje ile kalıcı bir çözüm bulundu…

Milliyet Gazetesi yazarı Fikret BİLA, DSİ 14. Bölge Müdürü Yalçın Çomoğlu ve beraberindeki heyet Boğaz’ın 135 metre altındaki tünelden, su basılmadan önce geçen son ekip oldu. Yaşadığı bu büyük tecrübe sonunda gördüklerini, “mühendislik harikası” olarak değerlendiren BİLA, 26.06.2012 tarihinde “Boğaz’ın 135 metre altından geçmek…” başlıklı yazısında; “Tünelde yol alırken belgesel kanallarında anlatılan dev projeleri anımsadım. Mega projeler olarak anlatılan mühendislik harikası inşaatlar içinde İstanbul Boğazı’nı yerin altından geçen Boğaziçi Su Tüneli de olmalı diye düşündüm.” dedi.

 Fikret BİLA’nın yazısının tamamı okumak için linki tıklayınız…